Рукописні замітки роблять вас розумнішими

Рукописні замітки роблять вас розумнішими

Ви пишете вручну або робите нотатки в смартфоні? Другий спосіб, очевидно, зручніше. Записати щось в електронному вигляді можна швидко і точно. Крім того, таку записку легко відіслати на інші пристрої, відправити друзям, роздрукувати… Але психологи впевнені: нам потрібно повернутися до рукописному тексту. Адже саме він робить нас розумнішими і допомагає вчитися.

Друкуємо ми швидко.

Пишемо — повільно.

Дивно, але саме тому вам необхідно вручну вести конспекти і робити нотатки під час навчання.

Психологи Пем А. Мюллер (Pam A. Mueller) з Прінстонського університету і Деніел М. Оппенхаймер (Daniel M. Oppenheimer) з Університету Каліфорнії провели дивовижне дослідження, в ході якого з’ясували: ноутбук — це найгірший інструмент для ведення конспектів і заміток під час лекцій.

Коли процес конспектування стає повільним, ви запам’ятовуєте більше.

Ось як це працює. Якщо людина вміє швидко і якісно друкувати, він буде здатний записати лекцію на слух практично слово в слово. Але стенографувати — не означає вчитися, цей процес не вимагає аналітичного, критичного мислення. Поки ви друкуєте слова слідом за лектором, мозок ніяк не втягується у процес вивчення матеріалу.

Іншими словами, ваш мозок не отримує сигнал: «Ця інформація дуже важлива». Тому, як тільки ви закриєте документ, ваш розум зітре все почуте задля подальшої ефективної роботи.

конспект
Ismael Alonso/Flickr.com

Але якщо ви пишете конспект від руки, ви фізично не зможете записати все, що говорить лектор.

Замість цього ви будете шукати найважливіше, розставляти акценти, структурувати інформацію на ходу. Дуже складно записати і те, що ви не зрозуміли, і такі місця стануть очевидними білими плямами у вашому конспекті, до яких потрібно буде повернутися, щоб розібратися в новому матеріалі.

Рукописні конспекти вимагають активної роботи мозку, а значить, ви запам’ятаєте практично все, що запишете. Чим більше ви намагаєтеся щось зрозуміти, тим сильніше сигналізуєте мозку: «Це важливо! Мені потрібна ця інформація!»

Мюллер і Оппенхаймер зробили висновок: замість того щоб займатися стенографією, студентам потрібно обробляти інформацію, переказуючи її власними словами і записуючи у вигляді конспекту. Це критично необхідно для навчання.

Перевага рукописних заміток — хоч вони й зникають з нашого повсякденного життя — було описано багатьма психологами. Вони стверджують: коли ми пишемо вручну, ми задіємо ті частини мозку, які відповідають за формування спогадів. Навіть діти стають більш креативними, якщо записують свої ідеї на аркуші паперу.

Французький психолог Станіслас Деэн (Stanislas Dehaene) стверджує, що нам всім потрібно відійти від клавіатури, так як лист активізує унікальну нейронну ланцюг у нашому мозку.

Вчені раніше не знали про цих процесах, але тепер впевнені: рукописний текст стимулює наш розум і робить процес навчання легше.

Leave a reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *