Робочі місця: Антон Шеїн, керівник служби дизайну пошукової видачі «Яндекса»

Робочі місця: Антон Шеїн, керівник служби дизайну пошукової видачі «Яндекса»

Антон Шеїн працює в «Яндексі» дизайнером пошукової видачі. Він розповів, що це таке, як йому в роботі допомагають «помідори», квітка Роберт і опір матеріалів.

Антон Шеїн
Дизайнер. Керівник служби дизайну пошукової видачі «Яндекса». В минулому — технічний директор дизайн-бюро Артема Горбунова. Закінчив МГТУ імені Баумана.

Чим ви займаєтеся в своїй роботі?

Керую службою дизайну пошукової видачі в «Яндексі». Чесно кажучи, складно описати, чому саме я займаюся. Кожен мій день — суміш дизайну, переговорів, вирішення конфліктів, систематизації та програмування.

Пошукова видача — це результати пошуку, які ви бачите, ввівши запит в «Яндексі». На перший погляд, там і дизайн-то нічого. Але видача постійно змінюється і допрацьовується. Вона складається з сотень елементів (на момент написання статті їх 719), які потрібно розвивати, систематизувати, підтримувати в них консистентним.

Робоче місце Антона Шеїна

Впоратися з таким завданням стандартними інструментами дизайнера (Photoshop, Sketch, Illustrator) практично неможливо. Тому кожен дизайнер «Пошуку» вміє створювати прототипи за допомогою HTML, CSS і JavaScript. Недостатньо тільки розвивати існуючі рішення. Щоб рухатися вперед, потрібно створювати нові. Тому дизайнери «Пошуку» повинні вміти працювати зі сценаріями, експериментувати, перевіряти свої гіпотези.

Природно, дизайнер не робить це все поодинці. Потрібно вміти спілкуватися з іншими учасниками команди — менеджерами, розробниками, аналітиками, бекендом і багатьма іншими. Без вміння знаходити спільну мову таке спілкування може перетворитися на конфлікт, і робота встане. Дизайнеру потрібні ще і навички парламентера.

На одну з моїх вакансій в Twitter мені відповіли: «тобто потрібен дизайнер-сценарист-копірайтер-розробник? Платити теж за чотирьох будете?». Але справа в тому, що будь-дизайнер великого продукту в тій чи іншій мірі повинен володіти всіма цими компетенціями, так як без них він оператор фотошопа.

Але це тема для окремого матеріалу.

Хто ви за професією?

Навчався в Московському державному технічному університеті імені Баумана на інженера. Проектував шасі високопроходімих гусеничних машин і мобільних роботів. Я не обирав саме цю спеціальність. Хотів вступити на «інформатику і системи управління», але балів не вистачило. На «мобільних роботів» вистачило.

Антон Шеїн про освіту
Антон Шеїн: «Вища технічна освіта дуже корисно для дизайнерів»

Ці дисципліни не прігождаются мені в роботі безпосередньо, але дозволили розвинути корисні риси характеру. Наприклад, здатність розбиратися у початково нецікавою складної теми, системно підходити до вивчення інформації і не здаватися, незважаючи на здаються непереборними перешкоди.

Вважаю, що вища технічна освіта дуже корисно для дизайнерів. Головне, що отримуєш за п’ять років, — вміння самостійно вчитися й долати труднощі.

Які ваші сильні і слабкі сторони?

Не існує ніяких сильних і слабких сторін. Всі сторони одночасно і сильні, і слабкі. Все залежить від того, як ви їх використовуєте.

Як виглядає ваше робоче місце?

Все менше сиджу за столом. Багато часу проводжу на зустрічах. Коли випадає час попрацювати, намагаюся усамітнитися в тихому місці, де мене складно знайти і відірвати від справ. Фото цих місць прикладати не буду, інакше вони швидко перестануть бути тихими.

За столом з’являюся, коли потрібно скористатися перевагами великого екрану або коли в офісі майже нікого немає. Тоді можна спокійно працювати, не боячись, що тебе відвернуть.

Антон Шеїн про роботу за великим екраном

За великим екраном працюю, якщо потрібно відкрити декілька вікон одночасно (наприклад, переглядач і редактор коду). Справлятися з їх організацією мені допомагає SizeUp. Це додаток, що створює гарячі клавіші для вирівнювання вікон.

До речі, про вікна. У мене за спиною є вікно, воно і кращий друг, і найлютіший ворог. Один, тому що в нього можна подивитися в перервах між роботою і розслабити очі. Ворог, тому що доводиться відвертати від нього всі екрани, інакше відблиски не дадуть працювати.

Увечері і рано вранці немає природного світла, і, щоб не осліпнути від монітора, доводиться вмикати штучне освітлення. У мене на столі дві лампи: одна для спрямованого світла, інша — для фонового.

Антон Шеїн про освітлення

Верхнє освітлення з лампами денного світла в нашій кімнаті включають рідко: дизайнери його не люблять. Воно руйнує атмосферу, заважає сконцентруватися і перетворює будь-яке приміщення в офіс у гіршому сенсі цього слова.

Намагаюся тримати на робочому столі мінімум речей. Одна з них — пляшка з водою, щоб втамувати спрагу при першому прояві.

Антон Шеїн про важливість води

На одному з тренінгів по ефективності мене навчили, що дуже важливо багато пити протягом дня. Якщо води немає під рукою, дотримуватись цього принципу складно.

Також у мене на столі стоїть квітка. Його звуть Роберт.

Антон Шеїн про квітку Роберта
Це Роберт

Квіти в приміщенні дуже важливі: вони живі і радують око.

Які програми використовуєте?

Мій основний робочий інструмент — редактор коду Github Atom. Він володіє майже всіма перевагами популярного редактора Sublime Text, але при цьому набагато легше налаштовується і кастомізіруєтся. Та ще й безкоштовний.

Робочої поштою керую в стандартному додатку Mail. Його вистачає, у нього зручний редактор зображень, можна налаштувати розумні папки. Для домашньої пошти, щоб не змішувати її з робочої, використовую Airmail. З веб-додатками для пошти у мене не склалося. Можливо, тому що в них робиться менший наголос на гарячі клавіші, а з великим обсягом кореспонденції без них впоратися складно.

Антон Шеїн про використовуваних програмах
Антон Шеїн: «Листи — формат, за визначенням не вимагає терміновості»

З телефону я пошту не читаю. Листи — формат, за визначенням не вимагає терміновості. Пошту досить читати один раз в день, інакше на це можна витрачати весь робочий час. Для термінових питань та активного обговорення є інші види зв’язку.

Для заміток і роботи з текстом використовую Alternote — альтернативний клієнт для Evernote. На відміну від офіційного, він легкий і швидкий, а також підтримує Markdown. І все б добре, тільки він періодично глючить. Тому як альтернативу зараз за порадою Людвіга Быстроновского розглядаю Ulysses.

Ще кожен день користуюся Pomodoro Time Pro. Це простий лічильник «помідорів». Якщо ви не знаєте, що це таке, прочитайте, наприклад, ось цю статтю.

Чи є місце папері у вашій роботі?

На папері я думаю й слухаю. Для того щоб думати, краще всього підходять аркуші А3 або А4, а щоб слухати — вірний блокнот.

Думати на папері мені набагато зручніше з кольоровими ручками: вони дозволяють розділяти смислові шари і просто веселі. Поки кращі, що знайшов, — Papermate InkJoy з наконечником товщини M. У них яскраві кольори, і вони м’яко пишуть.

Антон Шеїн про ручках

На зустрічах, тренінгах та для записів швидких думок використовую блокнот Leuchtturm1917 формату A5 c лініюванням в точку. Така линовка не позбавляє волі на відміну від клітин і лінійок. Але при цьому дозволяє дотримуватися горизонтального і вертикального напрямків там, де це потрібно, на відміну від чистих аркушів.

Антон Шеїн про блокнотах

На даний момент вважаю блокноти Leuchtturm1917 кращими. У них можна спокійно писати і малювати. З Moleskine у мене не склалося: кожен раз відчуття, що я їх брудню, а не роблю в них записи.

Який у вас режим дня?

Не вірю в жайворонків і сов. Студентські роки і досвід роботи в дизайн-бюро Артема Горбунова показали, що продуктивні годинник можуть бути як рано вранці, так і пізньої ночі. Все залежить від того, як ви організуєте, вашого оточення і завдань, які вам належить вирішувати.

Якщо завдання цікаві і хвилюючі, то можна вскочити в шість ранку і засидітися до пізньої ночі. Якщо ж належить день, повний рутини і неприємних справ, то в полудень буде складно витягти себе з ліжка.

Як коротає час в пробках?

Не потрапляю в пробки. Я взагалі не розумію людей, які в них стоять. Завжди можна виїхати до трафіку або після. У вас фіксований робочий день з 9:00 до 18:00? Ну так приїжджайте на роботу до восьми і витрачайте час на читання книг і інші способи особистого розвитку.

Яке у вас хобі?

Поділ життя на роботу та хобі пахне індустріальною епохою. Мовляв, на роботі ви старанно працюєте, а щоб відвести душу — є хобі.

Антон Шеїн про хобі
Антон Шеїн: «Поділ життя на роботу та хобі пахне індустріальною епохою»

Мені пощастило: робота для мене хобі. Іноді важке, але завжди цікаве.

Звичайно, перемикатися корисно. Але для мене перемикатися корисно на різні речі, а не на якесь конкретне заняття. Можна сходити пострибати на батуті, розібратися з Arduino, пограти в Counter-Strike — будь-які розваги хороші.

Яке місце у вашому житті займає спорт?

Поки нерегулярне. Жертвую їм, щоб побільше встигнути. Але нещодавно остаточно усвідомив, що це тупиковий шлях. Щоб більше встигати, треба, навпаки, займатися спортом. Причому це не обов’язково має бути похід у спортзал. Є різні способи, які не потребують багато часу.

Наприклад, весь минулий літній сезон я їздив на роботу на велосипеді. У цьому дуже допомогла міська система велопрокату. У неї є приємний момент змагання: якщо доїхати від однієї точки прокату до іншого менш ніж за 30 хвилин, поїздка виходить безкоштовною. Дрібниця, а педалі крутяться швидше і веселіше.

Лайфхакерство від Антона Шеїна
Антон Шеїн: «Немає ніяких чарівних книг, подкастів і сайтів»

Лайфхакерство від Антона Шеїна

Немає ніяких чарівних книг, подкастів і сайтів. Ті книги, які допомогли мені, не обов’язково допоможуть комусь ще. Люди різні, різні обставини. Просто читайте все, що здається цікавим.

Зовсім не знаєте, з чого почати? Подивіться, що радить Артем Горбунов або Людвіг Быстроновский.

Яке ваше життєве кредо?

Експериментувати. Помилятися. Виправляти.

Фотографії Станіслава Сабирова

Leave a reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *