Міфи про двомовних дітей

Міфи про двомовних дітей

Можливість деяких дітей розмовляти відразу на двох мовах оповита міфами і страшилками. Кажуть, що вивчення двох мов викликає затримку в розвитку, так що дитина буде розуміти все, але нічого не зможе сказати. Ось кілька стійких міфів про дітей-билингвах та їх наукове спростування.

Міф № 1. Двомовність викликає затримку в розвитку дитини

Насправді вивчення двох мов забезпечує багато переваг, таких як розвиток виконавчих функцій мозку, металингвистической обізнаності (здатності сприймати мову як абстрактну одиницю), розумовій рухливості (адаптивної обробки інформації) і творчого мислення.

Двомовні діти розвиваються в межах норми розвитку мови, але у деяких випадках трохи відстають за якимись критеріями.

Міф № 2. Двомовні діти відстають від однолітків і потім не можуть їх наздогнати

Це поширена помилка, оскільки всі діти різні. Деякі діти-білінгви взагалі не відстають від однолітків у розвитку мовних навичок.

Є припущення, що затримка розвитку може походити від того, що дитині важко освоїти відразу дві системи мови. Але навіть якщо дитина-білінгв відстає від однолітків за якимись критеріями, він підтягує мовні навички до п’яти років і розмовляє нарівні з дітьми свого віку (не варто плутати це з затримкою мовного розвитку).

Міф № 3. Дитина буде плутати дві мови

Є деякі суперечності щодо того, коли діти починають розділяти дві мови.

Довгий час вважалося, що спочатку дві мови для дитини злиті воєдино і розділятися починають тільки ближче до п’яти років. Нещодавнє дослідження довело, що дитина може розділяти мови набагато раніше.

Вже в 10-15 місяців діти лопочуть на різних мовах в залежності від того, з ким знаходяться. Наприклад, дитина лепече звуками англійської, коли спілкується з мамою, і звуками французького, коли спілкується з татом.

Це дозволяє припустити, що діти чутливі до того, з ким вони розмовляють, з дуже раннього віку.

П’ять порад для батьків, ростять дитини-білінгва

  1. Будьте терплячі і частіше хваліть дитину. Йому належить вирішувати більш складні завдання, ніж дитині, яка навчається говорити тільки на одній мові.
  2. Дуже важливо, щоб мова виконував конкретну функцію. Адже мова — це передусім засіб комунікації. Так що, якщо у дитини не буде практичної користі від розмови на другому мовою, він перестане на ньому говорити. Тому дуже важливо помістити дитину в середу, де йому необхідно буде використовувати обидві мови. І краще, щоб йому доводилося спілкуватися з різними людьми.
  3. Багато батьків турбуються про баланс, про те, щоб дитина однаково добре знав обидві мови. Насправді навіть у досвідчених дорослих білінгвів є провідний мову, так що однаково добре знати дві мови просто неможливо.
  4. Деякі батьки переживають про те, що їх діти-білінгви змішують мови під час розмови. Не варто через це переживати, це частина нормального розвитку двомовного дитини. Навіть дорослі білінгви так роблять.
  5. Якщо ви турбуєтеся про розвиток своєї дитини-білінгва, покажіть його фахівцям: логопеда, дефектолога, психолога. Затримки в мовному розвитку можуть виникнути у будь-якої дитини, неважливо, двомовний він чи ні. І чим раніше виявити їх і почати лікування, тим успішніше воно буде.

Leave a reply

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *